Zapotrzebowanie kaloryczne w ciąży

Każda przyszła mama powinna zadbać o swoje zdrowie, również w kontekście prawidłowego odżywiania. Odpowiednia dieta oraz dobre nawyki żywieniowe to bardzo ważny element prawidłowego funkcjonowania zarówno kobiety, jak i dziecka. Odpowiednio zbilansowana dieta dostosowana do potrzeb przyszłej mamy ma duży wpływ na rozwój dziecka, przebieg ciąży, a także zdrowie i dobre samopoczucie kobiety.

Zastanawiasz się, jakie jest prawidłowe zapotrzebowanie kaloryczne w ciąży, co jeść, a czego lepiej unikać? A może chcesz wiedzieć, czy stosowanie diety pudełkowej w ciąży to dobry pomysł? Na wszystkie te pytania znajdziesz odpowiedź w poniższym artykule.

Ile kcal jeść w ciąży?

Przede wszystkim należy zaznaczyć, że każda kobieta jest inna i każda potrzebuje innych właściwości, które pozwolą prawidłowo funkcjonować zarówno jej, jak i dziecku. Zatem zapotrzebowanie kaloryczne w ciąży ustala się indywidualnie to potrzeb przyszłej mamy.

Zapotrzebowanie zależy przede wszystkim od elementów, takich jak:

  • masa ciała kobiety,
  • wiek,
  • aktywność fizyczna,
  • stan zdrowia.

Wraz ze wzrostem stopnia zaawansowania ciąży wzrasta zapotrzebowanie kaloryczne.

Na samym początku ciąży, czyli w I trymestrze zapotrzebowanie energetyczne nie zmienia się, dlatego kobieta powinna odżywiać się tak samo, jak przed ciążą.

Co można jeść w ciąży?

Prawidłowy jadłospis w ciąży ma ogromne znaczenie dla prawidłowego rozwoju dziecka, jak i zdrowia kobiety. Dieta kobiety w ciąży powinna zawierać przede wszystkim wszystkie niezbędne składniki odżywcze, witaminy i składniki mineralne. W diecie należy uwzględnić:

  • świeże warzywa i owoce – dostarczają odpowiednią porcję witamin i minerałów, których przyszła mama potrzebuje jak najwięcej;
  • węglowodany – to kolejny bardzo ważny element diety kobiety w ciąży, warto wybrać produkty, takie jak kasze, ziemniaki, produkty zbożowe;
  • cukry proste – to te, które znajdują się w nabiale oraz słodyczach. Są one bardzo potrzebne przyszłej mamie, aby mogła prawidłowo funkcjonować. W cukrach prostych zawarta jest glukoza, która jest istotna w prawidłowym rozwoju dziecka;
  • mięso – dostarcza niezbędną ilość żelaza, dlatego również powinno znaleźć się w menu diety kobiety w ciąży.

Starannie dobrane, wysokiej jakości produkty dają pewność, że spożywane posiłki są bezpieczne dla zdrowia kobiety oraz dziecka. Dlatego warto stosować się do zaleceń i zwracać uwagę na to, jakie składniki znajdują się w codziennym menu.

Czego nie można jeść w ciąży?

Kobieta w ciąży nie powinna jeść przede wszystkim surowego mięsa, surowych ryb oraz owoców morza. Mimo tego, że produkty te zawierają liczne wartości odżywcze, to surowe muszą być wykluczone z diety przyszłej mamy. Mogą one zawierać bakterie oraz wirusy, które będą niebezpieczne dla zdrowia matki oraz dziecka.

Kobieta w ciąży powinna przede wszystkim:

  1. unikać jedzenia słodyczy oraz dań typu fast food – tego typu produkty dostarczają tzw. puste kalorie,
  2. czytać etykiety produktów żywnościowych – ważne, aby przyszła mama wybierała produkty te najmniej przetworzone,
  3. zrezygnować ze słodzonych napojów – tego typu napoje dostarczają dużą ilość energii, ale brakuje w nich istotnych dla organizmu składników. Dlatego warto unikać gazowanych napojów,
  4. unikać jedzenia wędzonych produktów – wędzone ryby czy wędliny mogą zawierać niebezpieczne pochodne dymu, dlatego kobieta w ciąży nie powinna ich spożywać;
  5. unikać jedzenia serów pleśniowych – sery pleśniowe to produkty, których spożycie może wiązać się z zakażeniem bakterią. Podczas ciąży wyraźnie spada odporność kobiety na zatrucia pokarmowe i różnego rodzaju infekcje. 

Czy stosowanie diety pudełkowej w ciąży to dobry pomysł?

Bardzo często dieta pudełkowa kojarzy się z odchudzaniem, jednak dieta to również sposób odżywiania dostosowany do potrzeb oraz oczekiwań każdej osoby. Dlatego wśród ofert diet pudełkowych można znaleźć także te przeznaczone dla kobiet w ciąży.

W okresie ciąży dieta pudełkowa dla przyszłej mamy może być dużą wygodą. Bardzo często kobiety nie mają zbyt wiele czasu, aby przygotowywać zbilansowane, pełnowartościowe posiłki na każdy dzień. Nasi specjaliści przygotowują odpowiednie posiłki dostosowane do indywidualnych potrzeb każdej kobiety.

Korzystając z diety pudełkowej każda przyszła mam może mieć pewność, że każdy składnik znajdujący się w diecie jest zdrowy, zarówno dla niej, jak i dziecka. Wszystkie posiłki przygotowywane są przez specjalistów, którzy doskonale wiedzą, jakie produkty powinny znajdować się w diecie kobiety w ciąży.

Dzięki odpowiednio skomponowanej diecie przyszła mam może zadbać o swoje zdrowie. Wszystkie nasze posiłki są nie tylko pełnowartościowe, ale również bardzo dobre. Różnorodność smaków sprawia, że z pewnością dieta przypadnie do gustu każdej kobiecie.

Zatem jeśli zależy Ci na dostarczaniu organizmowi pełnowartościowych, odpowiednio zbilansowanych posiłków to warto zdecydować się na skorzystanie z naszej oferty. Dietę pudełkową dostosujemy do Twoich indywidualnych potrzeb!

Masz dodatkowe pytania?

Zadzwoń do nas, napisz lub zostaw swój numer telefonu. Oddzwonimy w ciągu kilku minut.

Pon – Pt 9-17

fit@bzykfit.pl

Zamów szybki kontakt:

    Opinie naszych klientów:

    „Jedzonko zawsze świeże, estetycznie podane. Bardzo smaczne i zróżnicowane posiłki, dobra jakość produktów, a także świetny kontakt i dostawa posiłków na czas. Z czystym sumieniem serdecznie polecam! :-)”​

    Izabela Ch.

    „Kochani jesteście cudowni.Rewelacja.Babcia Danusia po 60 nareszcie dr jej waga w dół drgnęła.
    – 21 kg.. w ciągu 3 m .”​

    Danusia Sz.

    „Bardzo polecam Bzyk Fit. Bardzo dobre jedzenie, zawsze świeże, niemonotonne. Dowozone na czas.

    POLECAM”​

    Ewa R.